بهترین پمپ های آب در کشور

انواع مختلفی از پمپ های آب برای پاسخگویی به اهداف و نیازهای مختلف وجود دارد. در این مقاله کاربردهای مختلف پمپ آب کوچک در بخش کشاورزی، مدیریت پسماند، به عنوان مکانیزم کنترل سیل و در بخش صنعتی را می یابیم. پمپاژ آب یک تکنیک اساسی و کاربردی است که بسیار کاربردی تر از برداشتن آب با دست یا بلند کردن آن در سطل دستی است.

سلامتی ثروت است و به همین دلیل است که پمپ های آب را در منابع صنعتی GZ در دسترس قرار داده ایم زیرا در شرایط روزمره، آب موجود اغلب آلوده، ناسالم یا حتی به طور طبیعی سمی است، به طوری که لازم است آب آشامیدنی از پایین تر پمپاژ شود.

سطوح به سطوح بالاتر، جایی که می تواند مورد استفاده قرار گیرد. یک منبع آب شیرین در یک جریان پایین تر، رودخانه، حوضچه یا دریاچه اغلب برای آبیاری، دامداری، پخت و پز، تمیز کردن یا استفاده های دیگر توسط انسان ها که به طور طبیعی به آب شیرین نیاز دارند، به زمین های بالاتر پمپ می شود. این عمدتاً آب شیرین را تصفیه می کند و تصفیه آب عمدتاً آلوده به طور بی پایان به پمپاژ اشاره دارد.

پمپ آب چیست؟
پمپ آب یک دستگاه الکترومکانیکی است که برای افزایش فشار آب برای انتقال آن از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود. پمپ های آب مدرن در سرتاسر جهان برای تامین آب مصارف شهری، صنعتی، کشاورزی و مسکونی استفاده می شود.

پمپ های آب نیز برای انتقال فاضلاب در تصفیه خانه های فاضلاب استفاده می شود. پمپ‌های آب مدرن اغلب توسط الکتریسیته به حرکت در می‌آیند، اما سایر منابع انرژی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند – مثلاً موتورهای دیزلی یا بنزینی. در برخی مناطق دورافتاده، مانند مناطق بیابانی، ممکن است از پنل های خورشیدی برای تامین برق پمپ های کوچک استفاده شود.

انواع پمپ آب
انواع مختلفی از پمپ های آب از جمله پمپ های جابجایی مثبت و پمپ های گریز از مرکز، پمپ آب بی صدا وجود دارد که خدمات یکسانی را ارائه می دهند، اما عملکرد متفاوتی دارند. ما پیشرو صنعت پمپ های آب هستیم.

مفهوم اصلی پمپ آب استفاده از یک موتور برای تبدیل انرژی دورانی یا انرژی جنبشی و تبدیل آن به انرژی برای حرکت سیال یا برای جریان سیال (انرژی هیدرودینامیکی) است.

پمپ سانتریفیوژ
پمپ های گریز از مرکز با یک پروانه کار می کنند، سیال از طریق پروانه چرخان وارد می شود و از طریق نیروی گریز از مرکز از طریق نوک پروانه به بیرون خارج می شود. این فرآیند باعث افزایش سرعت و فشار سیال می شود و آن را به سمت خروجی پمپ هدایت می کند. یک نوع پمپ گریز از مرکز، پمپ شناور است.

کاربردهای پمپ گریز از مرکز
آب برای کشاورزی کارآمد بسیار ضروری است. اغلب چنین آبی در منابع مختلفی مانند چاه‌های چاه، برکه‌ها، چاه‌ها، نهرها و رودخانه‌ها یافت می‌شود. دستگاه پمپ آب موثرترین وسیله برای برداشتن آب از این منابع است. انواع مختلفی از پمپ ها موجود است. انتخاب نوع پمپ مناسب به بالابر مکش و سر تحویل بستگی دارد.

پمپ آب گریز از مرکز بیشتر برای مصارف کشاورزی استفاده می شود، این یک ماشین دوار است که در آن یک پروانه در داخل یک محفظه می چرخد، مایع را در مرکز آن می کشد و مایع را از طریق یک سوراخ در کنار بدنه به دلیل گریز از مرکز بیرون می اندازد. زور.

پمپ آب کشاورزی به طور گسترده در کشاورزی برای انتقال آب از منبع آب، که می تواند یک رودخانه، سد یا سوراخ باشد، از طریق لوله ها به نقطه استفاده یا تأسیسات ذخیره سازی، مانند مخزن آب یا سیستم آبیاری، استفاده می شود.

پمپ های سانتریفیوژ معمولاً برای پمپاژ فاضلاب نیز استفاده می شوند، زیرا این پمپ ها را می توان به راحتی در چاله ها و مخزن ها نصب کرد و به راحتی مواد معلق موجود در فاضلاب را منتقل می کند.

پمپ آب ساختمان مسکونی یا رفت و برگشتی

آنها پمپ های جابجایی مثبت هستند که دارای یک حفره در حال گسترش در سمت مکش دستگاه و یک حفره کاهشی است که در سمت تخلیه دستگاه قرار دارد. پمپ آب با پر کردن متناوب حفره و سپس جابجایی سیال با هر سیکل دارای حجم ثابت بدون توجه به فشار یا سر پمپ مورد استفاده کار می کند.

کاربرد پمپ رفت و برگشتی یا جابجایی مثبت
پمپ های جابجایی مثبت معمولاً برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا مانند روغن، رنگ، رزین یا مواد غذایی استفاده می شوند. آنها در هر کاربردی که به دوز دقیق یا خروجی فشار بالا نیاز است ترجیح داده می شوند. بر خلاف پمپ های گریز از مرکز، خروجی یک پمپ جابجایی مثبت تحت تأثیر فشار قرار نمی گیرد، بنابراین در هر موقعیتی که منبع تغذیه نامنظم است ترجیح داده می شود. اکثراً خودآغاز می شوند.

  • منابع:
    1. DIFFERENT TYPES OF WATER PUMP AND THEIR APPLICATION
  • تبلیغات: 
    1. آموزش یکی از ساده ترین کار ها برای ثروتمند شدن
    2. کنسرو هایی که به جای فلز با چوب بسته‌بندی می‌شوند!
    3. ساخت ماشین لباسشویی که می تواند کل لباس یک محله را بشوید
    4. با پوشیدن لباس مجلسی به وزن دلخواه خود برسید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.