رقابت مایع دستشویی شون 2 لیتری در دنیا!

برای نشان دادن استفاده از sTc، من نمونه‌ای از یک فعالیت را ارائه می‌دهم – مهندسی مایع دستشویی شون 2 لیتری با استفاده از فرآیند طراحی مهندسی مرتبط با مسئولیت فرهنگی و اجتماعی آن. ما اغلب فعالیت های STEM را می یابیم که عمدتاً بر روی «رقابت»، «برآوردن نیازهای مشتریان»، «سود» یا «برنده شدن» تمرکز دارند.

این نوع فعالیت‌ها پیامی ناسازگار با فراخوان NGSS برای فراگیرتر کردن و جذاب‌تر کردن علم و شیوه‌های مهندسی برای همه دانشجویان برقرار می‌کنند. علاوه بر این، این قالب‌های مشتری‌محور سود به ندرت به مسائل اخلاقی، اجتماعی و/یا محیطی می‌پردازند.

مایع

به طور مشابه، این رویکرد رقابتی و مردانه آیین‌نامه اخلاقی انجمن ملی مهندسین حرفه‌ای را نادیده می‌گیرد: «مهندسان در انجام وظایف حرفه‌ای خود، ایمنی، سلامت و رفاه عمومی را در اولویت قرار خواهند داد».

در مقابل، یک فرآیند طراحی مهندسی با مسئولیت فرهنگی و اجتماعی، که توسط sTc اطلاع رسانی شده است، مستلزم این است که تمام فعالیت های STEM با این سؤالات کلی هدایت شوند: منافع چه کسی نشان داده می شود؟ چه کسی سود می برد؟ صدای چه کسانی شنیده می شود/بازنمایی می شود؟ تاثیر اجتماعی و زیست محیطی چیست؟.

این سؤالات کمک می‌کند تا ارتباط برقرار کنیم که مهندسی و علم حرفه‌هایی هستند که باید با اخلاق، احترام به محیط زیست و جامعه هدایت شوند و متعهد به فراگیر بودن و پاسخگویی به صداها و فرهنگ‌های متنوعی باشند که انسانیت ما را غنی می‌کنند.

ما این فعالیت را در یک برنامه بعد از مدرسه با بچه‌های مختلف ابتدایی و راهنمایی و در درس روش‌های علوم ابتدایی قبل از تعطیلی مدارس به دلیل همه‌گیری COVID-19 انجام دادیم. با این حال، برای برآورده کردن الزامات فاصله فیزیکی، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌هایی مانند ZOOM، Google Hangouts یا WhatsApp برای کار گروهی داخل یا خارج از کلاس استفاده کنید.

برای کاهش عفونت از طریق به اشتراک گذاشتن تجهیزات و مواد، دانش آموزان باید وظایف خاص را تقسیم کنند و فقط یک عضو تیم مسئول مونتاژ اجزا با راهنمایی سایر اعضا داشته باشند. جزئیات بیشتر درباره گروه‌بندی دانش‌آموزان، زمان‌بندی و ترتیب فعالیت‌ها، ارزیابی‌ها، و همچنین نکات آموزشی اضافی را می‌توانید در سند توالی درس موجود در پیوند مواد تکمیلی بیابید.