سلستین بلور ارزشی برابر با الماس دارند

کانی ها به طور کلی به دو دسته کانی های اولیه و کانی های ثانویه طبقه بندی می شوند و کانی هایی که در اثر فرآیند آذرین که از سرد شدن مواد مذاب به نام ماگما به وجود آمده اند، در دسته اولیه و کانی هایی که در اثر فرآیندهای دیگر به وجود آمده اند در دسته ثانویه قرار می گیرند و سلستین بلور که در بخش‌های ماسه‌ای خاک وجود دارند، تغییری نکرده‌اند.

سایر کانی‌های اولیه برای تشکیل کانی‌های ثانویه تغییر یافته بودند، به عنوان مثال، کانی اولیه میکا برای تشکیل کانی ثانویه ایلیت تغییر یافته بود.

برخی دیگر از کانی های اولیه مانند الیوین، آنورتیت، هورنبلند و غیره کاملاً تجزیه شده بودند و محصولات تجزیه با هم ترکیب شدند تا کانی های ثانویه را تشکیل دهند.

سلستین بلور

کریستال معدنی
کریستال یک جسم همگن است که توسط صفحات صاف محصور شده است و بلورها معمولاً دارای عناصر خاصی از تقارن هستند که می توان آنها را به سه گروه طبقه بندی کرد: سطوح تقارن، محورهای تقارن و مرکز تقارن و  صفحه تقارن یک کریستال آن را به دو قسمت تقسیم می کند که هر کدام شبیه دیگری است.

محور تقارن یک بلور، محوری است که چرخش کریستال به دور آن باعث می‌شود که در طول چرخش 360 درجه‌ای، بیش از یک‌بار همان موقعیت را اشغال کند.

یک کریستال دارای مرکز تقارن زمانی است که چهره های مشابه به صورت جفت در موقعیت های متناظر در دو طرف این مرکز قرار گیرند.

مواد معدنی موادی هستند که به طور طبیعی در زمین تشکیل می شوند و مواد معدنی به طور معمول جامد، معدنی، ساختار بلوری هستند و در اثر فرآیندهای زمین شناسی به طور طبیعی تشکیل می شوند و یک کانی ممکن است از یک عنصر شیمیایی منفرد یا یک ترکیب تشکیل شده باشد.

آیا نمک یک ماده معدنی است؟
نمک یک ماده معدنی است که بیشتر از کلرید سدیم (NaCl)، یک ترکیب شیمیایی متعلق به کلاس وسیع‌تری از نمک‌ها تشکیل شده است.
نمک در شکل طبیعی خود به عنوان یک کانی کریستالی به سنگ نمک یا هالیت معروف است و نمک به مقدار زیادی در آب دریا وجود دارد، جایی که ماده اصلی تشکیل دهنده مواد معدنی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.